Knott eller mygg?

Var ner till Småland på lite jobb i början av veckan. Självklart så tog jag med mig färna prylarna eftersom jag hade tänkt att fiska 2 kvällar efter jobbet. VM fotbollen fick vänta.
Första kvällen fiskades på lite olika ställen, mest med frilina. Passade även på att reka några platser inför den andra kvällens fiske. Fick en hel del fisk, dock ingen jätte. Största låg väl runt 1,5 kg, men spänningen när man fiskar med flytande slår det mesta. Man vet aldrig vad som kan kliva på.......

Andra kvällens fiske blev mer stationärt. Fick 6 stycken, varav 2 vägde över 2 kg. 2,28 och 2,04 kg var kvällens största, båda tagna på ost.  
Den på 2,28 var en gammal krigare på 58 cm. Utav alla ärren i munnen att döma så hade den varit fotomodell ett antal gånger.
Tyvärr så blev det inga bra bilder då jag använde fjärrutlösaren på min "gamla" kamera. En ny står på önskelistan. Lägger ändå in en bild plus en "spot" bild.
Känner du igen platsen? Rätt svar belönas med ett halvt kilo ost, om vi möts vid något vatten. Kan säga så mkt att det är Emån. Och knotten är värst, alla dar i veckan!! Ha de! 


2,28 kg, 58 cm.



Vart i Emån?



Står högst på önskelistan!   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0